Vaya con Dios toer dag 41: Ribadavia (ES) - Melgaco (PRT)

30 juni 2021 - Melgaço, Portugal

Dit is hem alweer de laatste fietsdag en verslag van onze fietsvakantie. Na vandaag hebben we onze doelen gehaald. Ons hoofddoel was Santiago en ons secundaire doel was naar Portugal om de stijve spieren rustig los te trappen. Na vandaag zijn beide gehaald.

Is onze vakantie na vandaag voorbij? Nee zeker niet. We zullen met de pa en de camper vanuit Portugal richting Valencia gaan. Een kleine 300 kilometer voor Benidorm springen wij eruit en zullen we proberen (nee proberen doe je nieuwe aardappels en jonge meisjes zei mijn oma altijd), gaan we deze gezellige kustplaats bezoeken. Zodra we er zijn gaan we een paar dagen rustig aan doen. Beetje sight-seeing met de fiets in de omgeving, terrasje hier en een hapje daar. Dat hebben we dan na ruim 3000 kilometer fietsen wel verdiend.

Maar zoals gezegd staat vandaag de laatste etappe naar de Portugese grens op het programma. We volgens een kleine rivier vanuit Ribadavia en als ik de lokale fietsheld mag geloven is deze route minstens net zo mooi als die van gisteren. En zal het klimmen en dalen elkaar weer net zo netjes afwisselen.

IMG_20210630_0858520

IMG_20210630_0859044

Dit is dan je uitzicht. Ge-ni-aal toch?

We hebben het gehaald, na een bescheiden fietstocht van maar 40 kilometer zijn we op onze plaats van bestemming in Portugal. We werden feestelijk onthaald door pa die ons zat op te wachten bij de plaatselijke intermarche. We hebben het gevierd met een biertje en een broodje. (De prijzen zijn hier nog lager dan Spanje. Hoe kunnen ze er van leven???)

IMG_20210630_1353387

We liggen nu in ons hostel een beetje treurig omdat het klaar is maar wel voldaan omdat we in  een kleine 40 dagen op de fiets van Nederland naar Portugal zijn gereden. Wat we hebben meegemaakt en gezien was te veel om op te noemen in dit blog. De mensen die we hebben ontmoet zullen we niet snel vergeten. De rust die we hebben mogen ervaren is ongeëvenaard en je vraagt je af hoe we het in Nederland, een klein land met zoveel mensen toch nog relatief beschaafd weten te houden..

IMG_20210630_1317527

Is dit dan het eind van ons fietsavontuur? Ja en nee. Ja want onze doelen zijn behaald maar we hebben nog tijd over om bij te komen en te wennen aan het idee terug te mogen/moeten naar ons normale bestaan. Wat nog een uitdaging kan gaan worden. Na 40 dagen leven op een fiets met niet meer dan de bezittingen in je tas zullen we weer even moeten omschakelen. En dus ook nee, want we gaan nog naar Benidorm zoals eerder beschreven. En ook daar bergen we de fietsen niet op. Want het bloed kruipt vast waar het niet gaan kan....

IMG_20210630_215009_552

1. Angélique:
    1 juli 2021
    Wauw, wauw, wauw wat onwijs gaaf!! Echt diepe respect voor jullie. Dit hebben jullie toch maar mooi gedaan en hoe!! Gefeliciteerd🥳🎉 met het behalen van jullie doelen! Geniet nog lekker van jullie welverdiende vakantie!!
  2. Ikkuh:
    1 juli 2021
    Bedankt dat gaan we zeker doen!
  3. Alies:
    1 juli 2021
    Wat een prachtige tocht hebben jullie gemaakt, en wat kan je heerlijke reisverslagen schrijven Geer, als je ze leest heb je het gevoel dat je erbij bent . Ga nu heerlijk genieten van de rest van jullie prachtige vakantie. En bedankt voor de mooie verhalen.👋👋💋💋 dikke kusss voor jullie.
  4. Ikkuh:
    1 juli 2021
    Bedankt Alies! En tot snel weer, want er moet uiteindelijk weer gewerkt worden 🤗
  5. Manuela:
    1 juli 2021
    Super trots op jullie!! Nu lekker een beetje toeren met pa en dan nog ff in de chillax stand in Benidorm!!! Ik ben in elk geval blij voor mij dat jullie weer naar deze kant toe komen!!!! Dikke kuzzzzzzz Maan
  6. Ikkuh:
    1 juli 2021
    Euh tja, euh lieve maan, weet niet of ik de persoon ben je dit te vertellen maar euh...even over die kant op komen.... Euh... Tja....
  7. Manuela:
    Wuhahahahahaga
  8. Jack:
    1 juli 2021
    Wow mannen, wat een belevenissen en uitdagingen hebben jullie gehad. An once in a lifetime experience. Wat een mooie verhalen. Hier kan je alleen maar met een trots en voldaan gevoel op terugkijken.
    En nu lekker genieten in Benidorm.
    Proost 🍻
  9. Henk:
    2 juli 2021
    Top gedaan jongens, petje af.!!!! Als je ooit nog in het “ouwe mannenhuis” terecht komt zul je er NOG aan terugdenken.
    Nu genieten van een welverdiende vakantie.
    Top!!!!
    Groet van Henk
  10. Sacha Timmers:
    5 juli 2021
    Wauw wat een overwinning. Super knap. Kan mij voorstellen dat het echt een machtig gevoel moet zijn om dit doel te hebben bereikt.
    Chappo !!
    Geniet lekker nog even na.
    Groetjes