Dag 10: Goussonville - Chartres

30 mei 2021 - Chartres, Frankrijk

22 graden. We hadden prachtig weer onderweg. En wind mee. We vlogen over de route. De laatste kuitenbijters kwamen in de eerste 20 kilometer na het verlaten van de camping. Niet dat het landschap opeens vlak is geworden maar we hoefden niet meer een half uur lang in de laagste versnelling naar boven te kruipen.

Op de fiets

Maar we hadden wel een probleem met voorraad. Weer waren we vergeten dat het zondag lastig shoppen is in Frankrijk. Bakkers zijn wel open maar die zijn lastig te vinden op de route.

Gelukkig kwamen we langs een buurtsuper gerund door een volgens mij Marokkaanse familie. De oosterse oventjes stonden buiten te branden en binnen was van alles te koop. Wij kozen voor hartige bladerdeeg rondos met kip. Erg lekker maar jantje-duur (ik gebruik een net woord voor de blog). Vier van deze rakkers, twee drankjes en twee bananen kwamen op 41 euro. U leest het goed, acht , huit, ocho artikelen voor éénenveertig euro! BAM! Arme pelgrims! Ze waren overigens wel vreselijk lekker.

Eten van de plaatselijke Marokaan.

Onderweg in Maintenon kwamen wij onder een aquaduct door. Het bleek in 1640 gebouwd te zijn om de tuinen en fonteinen van Versailles van water te voorzien.

Oud aquaduct

Na 73 kilometer heerlijk te hebben gefietst kwamen we moe maar voldaan in Chartres. Op zondag is het daar vreselijk druk. Zo druk hebben we het nog niet eerder gezien buiten tijdens onze tocht. Het vinden van de camping was simpel, het vinden van de ingang niet. Dat kostte ons een half uur extra. Maar de beloning is zoet, een rustige camping in het centrum van het plaatselijke stadspark.

Follow the yellow brick road

!!!! Even een aanvulling achteraf, er is geen ruzie in kamp Marchal / NL, ik ben gewoon in slaap gevallen voordat ik het blog kon uploaden. Dus behalve ons gebruikelijke gekibbel is er niets aan de hand !!!!

1. Ellis:
    31 mei 2021
    Die Marokkanen slaan er wel 'n slag uit, profiteurs. Fijn dat jullie zo'n goed weer hebben, misschien 'n beetje te warm .Jullie schieten lekker op
  2. Ikkuh:
    31 mei 2021
    Och de broodjes waren lekker. Wel wat duur maar het is vakantie. Morgen weer op pad
  3. Ellis:
    Genieten van jullie biertje ,en morgen 'n mooie dag
    Ik weet niet hoe ik via Gmail kan reageren,ging fout ,dus maar zo.nieuwe telefoon
  4. Jeroen lagrauw:
    31 mei 2021
    Htm is weer aan het staken mannuh?
    Zelfs in france grijpen ze niet in.
    Hebben jullie geen werk of zo?
    Hiro 23 graden en droog.
    Afzien en even wennen.
    De fietsen weer o.k.?
    Later veel later
    11je
  5. Ikkuh:
    Hola 11
    We zaten er al op te wachten
    Ook wij roepen regelmatig, hebben jullie geen werk ofzo?
    We houden het nog wel even vol!
    Het is zwaar maar iemand moet het doen haha