Dag 11: Rustdag

31 mei 2021 - Chartres, Frankrijk

Allereerst mijn excuus, ik loop de kantjes er af. Mijn blog is erg laat, de route voor morgen heb ik net pas af en ik heb nog geen enkel voorwerk voor morgen gedaan.

En we begonnen onze eerste rustdag nog wel zo goed. Wij zouden eerst uitslapen. Nou da's gelukt. 9:30 strompelde we onze tentjes uit. Daarna was het koffie, kletsen en wassen. Tot zo ver niks aan de hand.

Vervolgens netjes boodschappen gedaan. Onze tassen vullen voor de komende dagen. Wat kleine spullen kopen die we vergeten waren mee te nemen of die we onverwachts toch nodig hadden. Ook dat ging prima.

Oude stadshart Cartres

Vervolgens aan de wandel om 'even' het oude centrum te be-koekeloeren. En daar ging het dus mis. Ja we hebben wel wat cultuur opgesnoven. Twee prachtige gebedshuizen bezocht, een grote kerk en een nog veel grotere kathedraal.

Een van de mooie gebedshuizenIn de kathedraal van Chartres

We hebben een ouderwets marktplein gezien. Diverse middeleeuwse straatjes en huizen bezocht, het stadspark bekeken. We zijn naar de levensknoop geweest en hebben hem ook in een nabijgelegen plantsoen gevonden.

Het park bij de kathedraal

En na het behalen van onze 'sella' in de kathedraal zouden we op het naastgelegen plein één biertje drinken....

Helaas, de hitte en de vermoeidheid sloegen ons ongenadig in het gezicht. Verder lopen was niet verantwoord. We konden niet anders dan nog een drankje nuttigen. Er moest ook iets gegeten worden, nou dat hebben we ook meteen gedaan. En toen het tijd was om af te rekenen hadden we last van miscommunicatie, ik dacht dat we nog een laatste drankje zouden doen maar Rick wilde afrekenen. Nou daar maken wij geen ruzie over. Opdrinken is het beste....

Op het terras

1. Sonja:
    Hahahahahaha
  2. Ellis:
    Geen kater?
  3. Ikkuh:
    1 juni 2021
    Nee en ook geen poes haha zo erg was het niet hoor. Al heeft Rick wel klokkie rond geslapen en zou nu ook het liefst slaapie doen 😂
  4. Ellis:
    1 juni 2021
    Gelukkig maar, je zou je rot schrikken
  5. Jeffrey:
    1 juni 2021
    Fantastisch om te lezen, hou van mannen, groetjes Jeffrey, collega van Rick
  6. Ikkuh:
    2 juni 2021
    Dank! Nog leuker om te doen
  7. Appie:
    2 juni 2021
    Ziet er geweldig uit mannen, geniet maar lekker, ik blijf jullie volgen.
    Groet Appie Faaij
  8. Ikkuh:
    2 juni 2021
    Hoi Appie, wat leuk dat je ons volgt. Altijd gezellig!
  9. Brenda Valk:
    4 juni 2021
    CheeerrrSss!!!
  10. Ikkuh:
    4 juni 2021
    Dank! We gedragen ons hoor. Hoogstens 2 per avond. We moeten immers veel fietsen