Dag 5: Rumegies - Honnecourt-sur-escaut

25 mei 2021 - Honnecourt-sur-Escaut, Frankrijk

Rick en ik zijn het er over eens. Niks zo lekker als een flinke klim op de fiets. Even flink afzien. Het ritme van de pedalen en even alleen met je gedachten bezig zijn. En uiteraard daarna de beloning. Want wie klimt mag ook weer omlaag. En dat is stiekem nog veel leuker. Naar beneden, opperste concentratie, de wind wapperend door je (geblondeerde) haar of lekker verkoelend over je kale schedel! Als je mazzel hebt tik je toch zeker de 40km aan!

IMG_20210525_1657425

Maar helaas, dat hebben we nog niet meegemaakt. Ja de klim wel, maar bij het dalen worden we opgevangen door onze trouwe vriend de wind. En mag je blij zijn als je de 25 aantikt. Tja je kunt niet alles hebben.

Maar we hebben vandaag wel een topdag beleefd. Even wat snelle hoogtepunten:

• Route via de Garmin eindelijk onder de knie! Hulde! Dat gaat kostbare tijd schelen.IMG_20210525_1712308
  • Aardbeien uit een automaat langs een weiland gekocht, wat een delicatesse! Vergeleken hiermee zijn die rooie rakkers in Nederland waterbommetjes.IMG-20210525-WA0014
  • Stempel EN een biertje verkregen in een heuse abdij! Voor de liefhebbers, het betreft hier de abdij van Vaucelles uit 1132.

Momenteel staan we op de camping in Honnecourt-sur-escaut, u weet wel van de beroemde middeleeuwse architect Villard de Honnecourt.

IMG-20210525-WA0023IMG_20210525_2031280

Morgen staat Saint Quentin op het programma. Wij kunnen niet wachten.

1. Appie:
    26 mei 2021
    Ziet er goed uit mannen. Trots op jullie alle twee
  2. Ellis:
    26 mei 2021
    Nu 'n paar dagen zonder regen en wind De conditie is zeker 'n stuk beter.De groetjes van Jeannette
  3. Ikkuh:
    27 mei 2021
    De conditie gaat steeds beter. Er komt tempo en handigheid in