Vaya con Dios toer dag 18: Civray - Saint-Yrieix-sur-Charente

7 juni 2021 - Saint-Yrieix-sur-Charente, Frankrijk

Ik heb geslapen als een roos. Lag er ook voor acht uur al in. Hoe is het mogelijk maar het was blijkbaar nodig. Maar het was een gezellig kinderfeestje gisteren. We hebben gegeten, gedronken, gesnoept, gelachen en gezwommen. Alleen de clown en het bowlen ontbraken er nog aan. Moet we snel weer doen, volgend jaar ofzo?

Mijn spullen waren al vroeg ingepakt vandaag. Zeven uur stond ik al naast mijn tent en waren mijn luchtbed en kussen al ingepakt. Je krijgt een ritme als je twee weken in een tent slaapt. Ik ruim altijd eerst mijn slaapzak, luchtbed en kussen op dan ga ik naar buiten om de schade op te nemen. Dan is de tent aan de beurt. Het liefst zoek ik een plekje om hem te laten drogen maar dat lukt bijna nooit dus hij gaat nat van regen (heel vervelend) of dauw (iets minder vervelend) in de tas.

We hebben een stralende warme dag te pakken. Rick heeft er een andere benaming voor die ik niet ga herhalen. Misschien lezen er kinderen mee. Feit is dat we met meer dan 28 graden vandaag zonder schaduw hebben gefietst. En dan gaat het toch even minder soepel. Maar voor we het wisten waren we in Charroux. We hebben vlug de bezienswaardigheden begluurd. De plaatselijke scheve toren, een deel van een oud kampement en de markthal.

Kerk met onderdelen uit 1170Markthal CharrouxToren van euh Charroux

De natuur waar we doorheen fietsen is trouwens fenomenaal. Ik moet dan altijd denken aan mensen die zeggen 'Nederland is óók mooi!'. Ongetwijfeld maar ook vol. Hier hebben wij uren gefietst en je komt bijna niemand tegen. Dat komt de natuur en je eigen gemoedsrust ten goede.

De weg is mooi

Maar dat moet je niet te hard zeggen, we zijn inmiddels bij Angloumene en dat betekend dezelfde drukte als Den Haag. Dezelfde gehaaste mensen, gevaarlijke verkeerssituaties en gedragingen. Onze camping ligt van de route af langs de hoofdwegen. Dus ons geduld is op de proef gesteld. Maar de tenten staan en we redden ons weer een avond.

Kamp staat klaar

1. Ellis:
    9 juni 2021
    Leuk trouwens de foto van die zwerfkei met schelpen.was erg erg warm zeker gisteren
  2. Ikkuh:
    9 juni 2021
    Heel, heel warm. Elke dag eigenlijk...
  3. Jan Aarts:
    9 juni 2021
    Grandioos, fantastisch om uw, jullie verhaal te lezen. Twee goed getrainde kerels, is nodig om deze enorme fietstocht te ondernemen. Een veilige reis toegewenst met groet vanuit Gierle België P&J 🇧🇪 🇳🇱 👍
  4. Ikkuh:
    9 juni 2021
    Bedankt Jan, groetjes aan Paul.
  5. Jeroen lagrauw:
    9 juni 2021
    Team,schiet nu lekker op.in dit tempo kunnen jullie ook nog gewoon terug fietsen naar nl,wie wil dit niet.fijn naar nederland naar de banlieu van zichtenburg.ik begreep dat dit tegenwoordig de uitdrukking is,zonder mensen iets tekort te doen.je zou als je aankomt in sa diego de compote zelfs nog naar benidomdom kunnen fietsen.veel plezier en nogmaals dank dat ik niet meehoefde te komen met de servictruck
    Later veel later

11je
  6. Ikkuh:
    9 juni 2021
    Johnny help! We hebben een lekke band, hoelaat kun je hier zijn om te helpen? Haha