Vaya con Dios toer dag 20: Saint-aulaye-Puymang - Rauzan

9 juni 2021 - Rauzan, Frankrijk

Lekker!!! Even een culinair hoogstandje! Wat een heerlijke zoetigheid. Ik heb een tick, ik geef het toe. Nou eigenlijk heb ik er meerdere maar ik wil er ééntje delen. Ik ga elke bakker, boulangerie of straks panadero binnen. En ik probeer dan graag broodjes of baksels die mij lekker lijken. Ook de dingen die ik niet herken. Vandaag vond ik door de bakker zelf gemaakte spek repen. Goddelijk!!! Jummie-in-my-tummy!

Lekkernij

Goed, over de tocht, we zijn rete vroeg opgestaan. 7:00 stonden we naast onze tenten. We zaten om 8:30 op de fiets en dat was hard nodig. Want rond tien uur was het al 22 graden en in de middag werd het boven de 30 met uitschieters van 35. En ik kan wel zeggen, dat fietst even anders.

IMG_20210609_1111586

Gelukkig hadden we de eerste twintig kilometer een heerlijk koel bos met super afdalingen. Maar dat duurde niet eeuwig. We hadden al snel weilanden om ons heen en toen werd het afzien. Zo goed als geen schaduw en de restaurants voor een drankje of hapje zijn bijna allemaal dicht. Supermarkten zijn een heel eind uit elkaar en bijna nooit op onze route. Maar een heel stuk om fietsen doe je ook niet in de hitte. Maar het uitzicht was weer om van te smullen.

Saint emillion

We zijn ook door een dorp gekomen waar over een goede week de helden van de tour de France doorheen denderen. Nou heren wij zijn jullie voorgegaan en het is te doen.

Tour de France route?

We gaan proberen morgen weer vroeg te vertrekken. We willen nu meters richting de Spaanse grens gaan maken. Sinds vandaag zijn de restaurants in Frankrijk weer open, de versoepeling zijn ingegaan. Maar we hebben er nog weinig van gemerkt.

De camping waar wij nu staan is super. Goed onderhouden, zwembad en een bar/restaurant. De eigenaar spreekt Engels en het sanitair is schoon en de douche is goed warm en prima te bedienen. Ja hier zouden we best kunnen blijven maar we moeten verder. Ons uitzicht is trouwens vanuit de tent ook prima

Kasteel gluren

1. Oukje:
    10 juni 2021
    Weer een gezellig verhaal, weer zie ik voor me waar jullie fietsen.
    Over die spek repen hoor ik graag later meer. Mooie fiets dag morgen 👍👍👍
  2. Jeroen lagrauw:
    10 juni 2021
    Mannuh,ik zie dat jullie iets vergeten waren,wat was het deze keer?
    Een fiets,of misschien een tas of een stempel of zo maar 50 k voor niets getrapt.ik ga het nog 1 keer uitleggen postduif,luister niet naar rick.hij verdwaalt in zijn eigen huis nog.toch nog veel succes in catalan countie.

11je in een warm en frisse windig scheveningen,

Wie wil dat niet,nou ikke dus.
  3. Ellis:
    10 juni 2021
    Wat 'n temperaturen, je zou haast verlangen naar regen
  4. Ikkuh:
    10 juni 2021
    Haast maar net niet haha
  5. Ellis:
    Lijkt me logisch . Wie is in godsnaam 11je
  6. Ikkuh:
    10 juni 2021
    Dat is mijn goede vriend en onze bezemwagen in nood! Haha