Vaya con Dios toer dag 30: Santa Domingo de la Calzada - San Juan de Ortega

19 juni 2021 - Santo Domingo de la Calzada, Spanje

06:27

Goedemorgen, ik ben al sinds 06:00 op. Ik had wijs mijn wekker gezet. Het is de bedoeling dat om zeven uur iedereen opstaat en dat om acht uur het pand leeg is. Alle pelgrims met hun goede bedoelingen worden geacht rond die tijd op te zouten. De ware gedachte van een refugio lijkt me zo. En omdat we niet in de grote meute ons willen wassen hebben we samen gekozen om voor de ellende eruit te gaan. Nou das voor 50 procent gelukt. Ik ben ook benieuwd hoe straks iedereen word gewekt. Komt er iemand langs de deuren?Iemand langs de deuren? Als met Sint Maarten? Ja inderdaad alleen dan zonder al het lekkers. Gisteravond ging de portier alle kamers langs om ons 'buenas noches en buen camino' te wensen. Jaja mi culo! Hij kwam de grondgaten doorkijken en als voorbode voor de nachtrust. Gelukkig ben ik gewassen en terwijl ik in de eetzaal aan dit blog zit kan ik mooi alle varianten pelgrims aan mij voorbij zien trekken. Leuk pelgrim-feitje, pelgrim dames dragen geen bh's.

​​​​09:21

Wat mij nu overkomt, dit ga je niet geloven. Rick wil even naar een ruïne kijken. Mij best. Hophop van het pad af. Allebei ieder ons weegs. Nou beetje gekoekeloerd en terug naar de fiets... Beter niet kunnen doen. Kijk vol tegen de witte bibs van hermano Rick aan. Hij had hoge nood! Zoals hij dat mooi zegt ' wilde mijn ogen uitwassen met kokend lood' haha

Daar boven op de berg.....Snip en snap en 'het gebrek aan een horloge'

16:21

We zijn inmiddels bij San Juan de Ortega. We konden een pelgrimshuis kiezen voor 15 Pp. Of een hotel voor 25pp. Dat extra tientje kan ik wel missen. 2 avonden op rij slapen tussen de pelgrims gaat mij te ver. Er is hier een restaurant en een bar dus we hebben eten en drinken. Helaas was er geen mercado op de route, onze tassen beginnen aardig leeg te raken.

Je vraagt om chorizo je krijgt bloedworstDe kathedraal of kerk

1. Oukje:
    19 juni 2021
    Een reis met regels dus om de pelgrims op te jagen. Aub geen foto’s van vrouwelijke pelgrims of van Rick bij de ruïne dan wil ik wel je boek ontvangen volgend jaar
    Morgen weer fijne fietstocht 👏👏
  2. Jeroen lagrauw:
    19 juni 2021
    Toetster,dat noem ik blunders,grote blunders stommiteiten waar je uitgebreid voor bent gewaarschuwd en let op,,,jaha ,,je hoort hier van een deskundige,,pijn,neen grote pijn en grote vernederingen zijn de beste leermeesters.helaas kun ook jij de geschiedenis hoe vervelend ook, niet ongedaan maken.kop op,over een maand zie je flimmie weer,kun weer lekker los gaan op die arme meid.
    Hou vol slachtoffer of pseudo zielepiet.
    Later veel later
    Rowdy thijssen
  3. Ikkuh:
    19 juni 2021
    Haha jij krijgt straks een schrijf verbod op deze site! Censuur is jouw deel! Haha
  4. Ellis:
    20 juni 2021
    Ik vind sommige reacties onsmakelijk
  5. Ellis:
    20 juni 2021
    Geen censuur in je stukjes, daar is niks mis mee. Ik vind sommige reacties niet zo charmant.