Vaya con Dios toer dag 37: Samos - SANTIAGO DE COMPOSTELA

26 juni 2021 - Santiago de Compostela, Spanje

Mist, die hadden we nog niet gehad. Vroeg vertrekken is goed nieuws maar dan zit het risico op mist er goed in. Zeker als je in een groene vallei fietst. Het levert in elk geval mooie beelden op. De volgende stad die we aan doen is Sarria.

De eerste borden met de bemoedigende tekst 'Santiago 100km' zijn we al tegengekomen. Dat is enerzijds mooi maar ook zuur, de reis naar ons originele doel zit er bijna op. Gelukkg hebben daarna nog wel wat leuks te fietsen.

We hebben bijna de gehele dag opgereden met twee Spanjaarden. Zij komen uit Sevilla en gaan na Santiago terug die kant op. Zij zouden vandaag direct naar Santiago gaan. En laat dat nu 130 kilometer zijn. Tja verleidelijk. En wij zijn niet vies van een uitdaging.

Prachtig landschap

We hebben besloten het te doen. In een keer naar Santiago, ongeacht de hoogtemeters en afstand. Onze Spaanse vrienden hebben bij ons het vuur aangewakkerd. Dus knallen! Pa heeft ons elk dorp opgewacht met een versnapering maar de laatste 60 kilometer hadden wij een andere route dus moest hij de uitkomst in Santiago afwachten.

Net voor de streep had Rick nog een kleine maaltijd nodig om zichzelf er te krijgen. Ik als goede vriend eet natuurlijk geheel onbaatzuchtig met hem mee.

IMG_20210626_1527394

We hebben het gered! 130 kilometer en bijna 2000 hoogtemeters,  een nieuw record voor ons. Maar we zijn er! Na vijf weken fietsen hebben we ons einddoel behaald. Een beetje beduusd zitten we aan een biertje. Was dit het avontuur? Is het nu dan echt voorbij?? Nee toch???

IMG_20210626_2122177~2

NEEN! WE ZULLEN DOORGAAN! We gaan naar Portugal. En vanuit Portugal naar Salamanca. Nog even lekker 800 kilometer knallen en 10 dagen fietsen. Hulde aan het bruidspaar en dat zijn de beste koekjes van Verkade!

IMG-20210626-WA0018

1. Oukje:
    Gefeliciteerd heel knap.
    Geweldige prestatie ik ben trots op je en ook op Rick
    Waarom nog naar Salamanca? Dat hat ik niet begrepen. Dacht dat Santiago het einddoel was. Neem een rustdagen en dan succes bij de volgende 800 km.
    Fijne zondag
  2. Ikkuh:
    Waarom? Geen echte reden. We hebben nog 3 weken. Ik denk omdat het kan 🤭😝
  3. Anita:
    27 juni 2021
    Wat een super prestatie hebben jullie geleverd, het doel is berijkt, nog even lekker genieten van de laatste weken trots op jullie😘
  4. Harold:
    Gefeliciteerd mannen, pelgrims.
    Veel plezier nog daar.
  5. Ikkuh:
    27 juni 2021
    Bedankt ome harrie! We vermaken ons wel
  6. Sjaak Valk:
    27 juni 2021
    Hallo Gerard en Rick hier een reactie van een stille ambider allereerst van Harte gefeliciteerd met jullie prestatie, geweldig.ik heb jullie wel gevolgt op de blog en het is een mooie reis en ben jaloers maar ik zou het niet meer op kunnen brengen.
    Jullie vallen geloof ik met de neus in de boter want het is het feest van het 100jarig bestaan van St Jacob
    Ik begrijp dat je nog door wil naar Portugal ,helemaal tof,wat ook mooi blijkt te zijn is Finistere zo,n 100km richting de kust ik hoop dat jullie nog een goed reis hebben en blijf jullie volgen, met de vriendelijke groeten van een fiets fanat
  7. Ikkuh:
    1 juli 2021
    Bedankt Sjaak, we hebben ook zeker genoten. Van de omgeving, van de mensen en van vrijheid. We gaan nu met de auto (door tijdgebrek) richting Benidorm. We zullen daar in de omgeving nog wat kilometers maken voor de plaatselijke bezienswaardigheden. En wie weet, onder het genot van 'un, dos o mas cervezas' de volgende mooie tocht gaan uitdenken. Zelf wil ik in 2023 de transatlantic trail in Amerika gaan fietsen. Maar nu eerst nagenieten
  8. Alies:
    27 juni 2021
    Gefeliciteerd mannen wat een prestatie👏👏👏👏en wat hebben jullie er een plezier in zeg!!! Fiets nog lekker door en geniet van al het moois.👋👋💋💋
  9. Brenda Valk:
    29 juni 2021
    Super gaaf!!!! Gefeliciteerd met deze prestatie! Nog heel veel plezier op jullie verdere fietstocht!! Toppers!! X