Vaya con Dios toer dag 36: Trabadelo - Samos

25 juni 2021 - Samos, Spanje

Drie dagen. Da's best jammer. Nog drie dagen en we rijden Santiago binnen. Als er niets geks gebeurt, want we kunnen nog in een ravijn rijden, de fietsen kunnen nog gestolen worden of minder dramatisch, we kunnen nog een rustdag nemen.

Ik moet ook iets rectificeren. Ik dacht oprecht dat het klimmen voorbij zou zijn. Helaas heb ik mij vergist. We hebben flink geklommen en daar ook lang over gedaan. Ik had mij niet gerealiseerd dat we de bergpas ook nog uit moesten. En dat hebben wij geweten. In de hitte zijn we weer tot 1500 meter gestegen. En dat duurde en duurde maar het is gelukt. En de beloning was een afdaling van een klein halfuur. Heerlijk! En nu durf ik het weer te zeggen, het grote klimmen is voorbij. We zijn een heel stuk lager beland in een groene omgeving die ons naar Santiago zal brengen

Hillside viewRollin' rollin, rollin... Galicia

Iets heel anders, je komt de meeste vreemde figuren tegen onderweg. Dat zullen de mensen ook zeggen als ze ons voorbij zien fietsen. Een geblondeerde jongeman met een knalgele fiets en een kale bebaarde heer van middelbare leeftijd op een blauwe santos.. Wat wij zien zijn volgens ons veelal geitenwollensokken-boomknuffelaar types... Die van vandaag spande de kroon! Dit was er eentje met een blauwe paraplu op d'r hoofd. Ik zal verder commentaar voor mij houden....de foto zegt volgens mij genoeg.

ParapludoosSantiago mooi beeld

Na iets meer dan 50 kilometer zijn we in Samos aangekomen. Daar vonden we het wel mooi geweest. Via Booking.com vonden wij een slaapplaats in Santa Rosa. Een knus huis met dito tuin (en hangmatten!!) om de nacht door te brengen. Wel een klein intiem tweepersoons bed. Dat is even een minpuntje. Maar Rick en ik hebben gelukkig goede afspraken gemaakt. Allebei een eigen deken, handjes boven de dekens en ruggen naar elkaar. Oh en ik heb twee kussens 'geleend' op een andere kamer want het lange éénpersoonskussen die wij bij het bed kregen kan echt niet. Ik ben benieuwd hoe dit af gaat lopen..

SamosSanta rosa

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Oukje:
    26 juni 2021
    De foto met paraplu kan je ook in Lourdes maken.
    Succes met het laatste stuk of rustdag ?
  2. Ikkuh:
    27 juni 2021
    We zijn er!
  3. Ellis:
    26 juni 2021
    Super, gefeliciteerd morgen de intocht denken aan jullie
  4. Ikkuh:
    27 juni 2021
    Gisteren hebben we het gehaald!
  5. Jerien en rowdy thijssen lagrauw,mr.dr.ing.:
    26 juni 2021
    Mannuh,goed werk ,zo maar gehaald ,wie had dat gedacht,en nu hoop ik dat jullie vinden waar je naar op zoek bent en was.
    Als je er voor mij ook 1 vind graag,gerrie weet wat ik zoek,
    1 is genoeg en als ze kan rekenen appeltje eitje
    En nu,wat staat er later nog op het progamma?
    Den haag tokyo lijkt mij een uitdaging,
    Helaas heb ik nog wel werk anders ging ik ook mee,
    Wanneer mogen wij jullie verwachten en waar gaan jullie in quarantaine?
    Noem maar een dag of beter bel of mail me als jullie over de grens zijn en uit quarantaine.
    Latest,helaas voor jullie .ook de fietsen moeten in quarantaine en uiteraard de camper van pa,
    Ontsmetten mag ook met veel benzine en vuur.

Ik waxht op jullie komst en verblijf in mijn laboratorium ,nog steeds werkend aan het plan voor mondiale overheersing

Later,later

Jeroen en rowdy lagrauw thijssen,