Vaya con Dios toer dag 35: Rabanal del camino - Trabadelo

24 juni 2021 - Trabadelo, Spanje

Nu eerst een ontbijtje! Heerlijk. Bedankt Tatum. Wat een lieverd. Ze komt uit Duitsland. Ik ben jaloers. Ik wil hier ook een hostel runnen.

OntbijtTatum

Door al het klimmen zijn we inmiddels fysiek wel te vergelijken met twee jonge goden. Eigenlijk vind ik dat ze de leeftijd in ons paspoort wel mogen aanpassen. Het klimmen wat wij met de fiets moeten doen is al bijna niet meer te merken. We gaan zo soepel de berg op dat we haast bang zijn het ijzeren kruis, Cruz de ferro te missen. Het is ons laatste echte wapenfeit de hoogte in.

Route

Nou, het is niet voor het eerst dat de verwachting van een kruis hoger zijn dan de werkelijkheid. Ik had verwacht een majestueus ijzeren kruis te zien op het hoogste punt maar helaas. Net nadat we fietsend het hoogste punt bereikt hadden vlogen we alweer omlaag en als we niet op hadden gelet hadden we het kruis gemist. Het is dat er pelgrims stonden te kwijlen en soppen naast een beetje droef aandoende berg stenen met een grote boomstam en een klein kruisje in de top.

Cruz de ferroYo en het kruis

We waren vooraf wel even angstig voor de klim maar zoals mijn oma altijd zei : 'Men lijdt het meest door het lijden dat met vreest, maar dat nimmer op komt dagen'

Het afdalen was overigens wel geweldig, neen het afdalen was ge-ni-aal! Heerlijk. Omlaag vliegen! Als een f@cking dart! Helaas moesten we veel en vaak remmen in de haarspeldbochten. En het duurde minstens een half uur voor we beneden waren. Van 1500 meter naar 800 meter. Maar het betekend wel dat we de zware elementen gehad hebben. Op naar Santiago, nog 180 kilometer te gaan.

Oh nog even, moet hem toch delen, Rick ging het water in. Vrijwillig!

Lekker zwemmen

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ellis:
    25 juni 2021
    Het is echt zoek het kruis Jeannette kon hem niet zien.Leuke vader heb je,super ondernemend
  2. Ikkuh:
    25 juni 2021
    Ben er ook heel blij mee! Topper die man
  3. Alies:
    25 juni 2021
    Helden zijn jullie!!! zo positief geweldig👏👏👏 Wat een mooie verhalen en leuk dat je pa er ook bij is. Succes met de laaste etappe 👍👍💋💋
  4. Ikkuh:
    25 juni 2021
    Dank je Alies, bijna zit het deel naar Santiago erop. Maar dan gaan we nog 'even' naar Portugal en Salamanca
  5. Ellis:
    25 juni 2021
    Ja dat snap ik ,geniet er maar van
  6. Alies:
    25 juni 2021
    Welja nog ff stukkie doorfietsen appeltje eitje voor jullie toch???💪💪😉😉
  7. Ikkuh:
    Fietsen gaat wel maar tijd neemt helaas toch af. Nog maar 3 weken.... Haha