Vaya con Dios toer dag 34: Leon - Rabanal del camino

23 juni 2021 - Rabanal Del Camino, Spanje

Pa is er! Gezellig! Eerlijk gezegd was hij er gisteren ook al maar dat was vluchtig. Maar nu hebben we gezellig met ons gedrieën gegeten en gedronken en door het dorpje gewandeld. Wel zo gezellig. Even wat ontspanning na een tocht van 70+ kilometers. Morgen wordt het een flinke klim.

IMG_20210623_214201_250

Volgens de Sweerman boekjes is het de hoogste klim van de gehele tocht. Maar eerst zien dan geloven. Volgens de boekjes waren er vaker makkelijke dingen die zwaar bleken en andersom. Maar dat het we een flinke hoogte gaan bereiken staat vast. Maar of we die van onder zeeniveau gaan behalen valt nog te bezien.

Ik wil ook even twee locaties benoemen die indruk op mij hebben gemaakt, namelijk:

• Het plaza España in AstorgaIMG_20210623_1433252
  • De middeleeuwse brug in Hospital de órbigoMiddeleeuwse brug

Beide hebben we al eerder gezien maar deze waren beide van uitzonderlijke kwaliteit. Het plein was mooi door zijn eenvoud en bouw, bijna zo mooi als het plaza mayor in Salamanca en de middeleeuwse brug is in mooie staat, het water staat er nog onder en ligging is mooi. Kan het niet goed verwoorden maar het deed iets met mij.

We zitten nu in ons hostel om ons voor te bereiden voor morgen, eigenlijk maken we ons geen zorgen. De dames hebben goed voor ons gezorgd, de koffie is op en het eten heeft gesmaakt. Slaap lekker en tot morgen!

IMG_20210623_2157379

1. Manuela:
    23 juni 2021
    Succes mannen morgen met de klim!!!
  2. Ellis:
    Nog 'n dag of 3????
  3. Ikkuh:
    We gokken op zondag
  4. Ellis:
    24 juni 2021
    Mool,ik hoor het.veel liefs.voor allebei natuurlijk
  5. Ikkuh:
    Dank dank! 🤗🎉
  6. Jerien en rowdy thijssen lagrauw,mr.dr.ing.:
    24 juni 2021
    Team,let op.dit is het begin van het einde,2 vermoeide oude mannetjes op de fiets gaan het gewoon doen an passant mensen boos makend,omgeving vervuilen,verspreiding van het hollands evangelie alles omvattend onder wtf.mochten jullie nog weg kunnen komen waarschijnlijk hard fietsend voor een meute spaanse boeren en burgers richting het paradijs genaamd nederland,succes en welkom voor onze afspraak in de oceaan.
    Het ga jullie goed mannuh.