Dag 2: Etten Leur - Sint Niklaas

22 mei 2021 - Sint-Niklaas, België

Regen, regen en regen. Oh en afgewisseld met hagel. En de wind is er ook nog.

Maar wat een bijzondere dag. Wat wij meemaken op deze tocht zullen we nooit meer vergeten.

Het hoogtepunt van de dag is het behalen van ons tweede stempel in Antwerpen. Wij wilden graag in de Sint Jacobuskerk onze tweede 'sella' halen. Na telefonisch contact waren wij meer dan welkom. Nou dat kwam mooi uit. Maar we moesten er wel zien te komen. Veel straten afgesloten voor werkzaamheden. Maar na veel zoeken kwamen we toch aan.

IMG_20210522_1615349

We werden met open armen ontvangen door de plaatselijke koster. Die gaf ons een rondleiding door de kerk en wilde niets liever dan ons IN de kerk fotograferen MET de fietsen. MET de fietsen?! Jawel, we mochten de kerk in met fietsen. Op de foto bij een manshoge afbeelding van onze beschermheilige. En alsof dat niet genoeg is kwam de dominee ons zegenen met een hokus pokus gebed. En onze fietsen werden besprenkeld met heilig water. Nou onze tocht kan niet meer stuk!

IMG_20210522_1632132IMG_20210522_1637512

Ik geloof alleen niet dat de zegeningen werkte want vanaf Antwerpen tot aan Sint Niklaas werden wij afwisselend getrakteerd op regen en hagel. Maar je kunt het ook positief bekijken, deze atheïsten zijn niet door de bliksem getroffen.

We zitten nu in een hotel in Sint Niklaas. Genoeg regen gehad dus kiezen we voor warmte en gemakt.

IMG_20210522_1949058

Morgen hopen we de Franse grens te halen. Maar of het lukt....

1. Oukje:
    22 mei 2021
    Knap hoor met dit slechte weer, maar het was vast de pastoor die jullie met zijn wijwaterkwast en gebed kwam bekijken 🤣
    Slaap lekker straks en morgen veel succes
  2. Ikkuh:
    25 mei 2021
    Haha we zijn lekker op weg nu, en uiteraard voorzichtig moeders
  3. Manuela:
    23 mei 2021
    Echt geweldig dat jullie dit mee hebben gemaakt. Met jullie fiets in een kerk en dan ook nog gezegend worden ....er zijn maar weinig mensen die dat kunnen zeggen hihi kuzzzz
  4. Pieter Meere:
    23 mei 2021
    Wat gaaf van die koster. Geweldig! Veel plezier verder, mannen ☀️👍🏻
  5. Ikkuh:
    25 mei 2021
    Ja was super. Net een stempel gekregen in een abdij waar bier gemaakt EN gedronken kon worden. Je begrijpt wel, een blije Rick haha