Dag 1: Voorburg - Etten Leur

21 mei 2021 - Etten-Leur, Nederland

21-05-2021, Etten-Leur

Ik denk dat het inmiddels lege een treurige bedoening is in de hel. Dat kan niet anders, want ik heb vandaag alle duivels uit de hel gevloekt. Dat begon al bij mijn normaliter simpele tochtje naar Rick. Een tocht die ik wekelijks maak. Maar vandaag was er regen en wind.

Wij zijn vandaag via Rotterdam naar de Moerdijk gefietst. Dit ging ondanks de regen en wind nog aardig.

Op de Erasmusbrug in Rotterdam was een arme dame gevallen. 3 vingers gebroken. We boden aan te helpen maar de ambulance was onderweg.

Eenmaal bij de Moerddijkbrug begon de ellende. Met 9km per uur de brug over. Alles behalve een pretje. Maar het bleek toch de voorbode voor wat nog komen ging.

De hele weg naar Breda was straf. Veel regen, veel tegenwind en kleine ongemakken. Zand in de ogen, die volgens ons door de regen werd meegevoerd. Rick die zijn slecht opgeborgen snelbinders tussen zijn spaken kreeg.

We hebben besloten toch de pcr test te laten doen. Immers, voor 85 euro het risico op een fikse bekeuring verkleinen is de moeite waard. In een vreemd pand op een industrieterrein in Breda is het gebeurd. Door een meneer die niks op een arts of broeder leek. Meer een marktkoopman die een gat in de markt heeft ontdekt. Wij hopen dan maar dat de testuitslag morgen in onze mailbox verschijnt.

Het stukje van Breda naar ons hotel in Etten-Leur was redelijk snel gedaan. Kleine 12 kilometer. We hebben onderweg (in deze volgorde) een meneer boos gemaakt, een meneer met slappe stokbrood gezien en een macdrive waar meer auto's in de wacht stonden dan een gemiddelde spits file op vrijdagmiddag.

We zijn aangekomen in ons mooie hotel. Het Fletcher hotel in Etten-Leur. Groot en toch al aardig druk. Momenteel vallen mijn oogjes dicht, staat Rick te douchen en moet er nog gegeten worden....

IMG_20210521_1911092

Van reisblog naar fotoboek