Dag 13: Cloyes-sur-le-Loir - Villedômer

2 juni 2021 - Villedômer, Frankrijk

Ik kan over heel veel dingen schrijven vandaag. Het is een dag die ik niet snel zal vergeten. Ik kan jullie vertellen over;

• Manke Rick, hij heeft gisteren zijn enkeltje verstuikt op het trapje van de camping
  • Muggenhel die we op diezelfde camping hebben meegemaakt, die beesten lijken wel gps gestuurd!!
  • De duizenden konijnen die uit honderden gaten tevoorschijn kwamen op, jawel, wederom diezelfde camping en dat deze gaten levensgevaarlijk zijn!
  • Hoe Rick vergat zijn bidons te vullen op de camping maar onderweg door een oude baas toch werd voorzien van een volle fles,
  • Over de regen die weer 80 procent van de tijd onze lijven heeft onderkoeld,

Nee ik wil het hebben over gastvrijheid. Over de vriendelijkheid en gezelligheid die je soms van wild vreemden kunt krijgen.

Aan het eind van de dag zaten we er allebei aardig doorheen. De slaapplaats die we op het oog hadden bleek niet meer te bestaan. Ons alternatief bleek alleen voor campers te zijn. We wisten ons geen raad meer. Maar toen verschenen er borden 'camping Beauregard' langs de kant van de weg. We zijn ze op goed geluk gaan volgen. Een laatste steile klim en hopen op het beste. Opeens werden de borden 'camping Beauregard' vervangen door de veel duurder ogende 'orangerie Beauregard'. Nou ja een rijstrook voor de tent zal toch niet zo duur zijn?

Wij fietsen langs langs een grote oprijlaan met een statig bos aan weerszijden tot we bij een groot chateau kwamen. Omringd door bijgebouwen en schuren. Heel erg mooi maar de dollartekens vlogen al door mijn gedachten. Als dit maar goed komt..

Na een kwartier zoeken kwam de eigenaresse ons tegemoet. Bleek een Britse te zijn. Helaas wij zijn niet welkom. De camping gaat pas 26 juni open. Tja zei ik, mijn irritatie zo goed mogelijk verbergend, dan word het slapen in het bos.

Maar alsof Sint Jacobus ons tegemoet kwam sloeg de vrouw als een blad aan de boom om. Ze zag mijn schelp aan de fiets en zag dat wij pelgrims zijn. Kort samengevat waren wij meer dan welkom. We mochten gratis kamperen op deze peperdure camping. En waren uitgenodigd voor het avondeten met het gezin. We mochten voor 10 euro per persoon eten.

Tentjes staanPetanque

En wat een maaltijd. Biefstuk, aardappeltjes, sla en sauzen, witte en rode wijn. Als dessert een zelfgemaakte cake met slagroom. Wij zaten propvol. De heer des huizes een oud acountant en zijn zoon vroeg ons een spelletje petanque te spelen. Nou dat wilde wij wel. Wat een gezelligheid. En alsof het niet genoeg was werden wij ieder in de kapel op het terrein gezegend. Dat was een geweldige ervaring.

Familie Le Orangerie

Helaas, weer een dag te laat, telefoon en powerbank waren leeg.

1. Manuela:
    3 juni 2021
    Dit zijn nou de mooie leuke dingen die jullie nooit meer zullen vergeten!! Echt super xxxxxxxxxx
  2. Angélique:
    3 juni 2021
    Wauw jullie maken wat mee zeg!! Het is nu al een memorabele reis. Erg leuk om te lezen! x👋🚴‍♂️
  3. Ikkuh:
    3 juni 2021
    Het is ook super om te doen. We gaan rustig maar zeker vooruit
  4. Alies:
    3 juni 2021
    Wat een avontuur he mannen, en wat heerlijk dat er nog zulke lieve mensen bestaan. Hoop wel voor jullie dat de komende tijd de regen een beetje weg blijft. En rick: sterkte met je enkel👍💪
  5. Ikkuh:
    3 juni 2021
    Rick zegt bedankt, zn enkel voelt redelijk. We hebben vandaag vol zon. Dus we komen goed weg. Nu lekker zwemmen en biertje
  6. Ellis:
    3 juni 2021
    Hebben jullie verdient zo'n etentje. Petanque is toch jeux de boule
  7. Ikkuh:
    3 juni 2021
    Jawel, de hebben fijn gespeeld. En nu wederom luxe. Lekker gezwommen.Ik
  8. Brenda Valk:
    4 juni 2021
    Wat super gaaf!! Geweldig!:)