Dag 14: villedômer - Sainte-Catherine-de-Fierbois

3 juni 2021 - Sainte-Catherine-de-Fierbois, Frankrijk

Te ruim, ik zwem in mijn eigen fietsbroek. Ik heb er een extra gekocht in de Decathlon. Maar toen ik hem paste was ik bezweet en leek de broek goed te zitten. Maar na een paar uur fietsen kwam de aap uit de broek. Bijna letterlijk... Dus even stoppen en mijn andere broekje aan doen. Heb ik bijna mijn broek op de enkels komen er twee fietsende pelgrims aan... Twee belgen Joris en ?.... We zijn dus niet de enige. Zij fietsen in 20 dagen van Brussel naar Santiago. Veel succes mannen, dat vind ik een prestatie. Dat betekend gehaast veel kilometers maken.

IMG-20210603-WA0016

Wat ik doe vind ik geen prestatie. Ik hou van fietsen, heb de tijd en goed materiaal. Zie het als klussen. Goed gereedschap is het halve werk en met haast kunnen details verloren gaan.

Wij kunnen na vandaag het eerste deel van Sweermans drieluik terug naar Nederland sturen. We hebben Tours achter ons gelaten. (Ter info, wij volgen globaal de route zoals aangegeven in de drie boekjes van Sweerman. Deel 1: Haarlem - Tours, Deel 2: Tours - Pyreneeën en als laatste deel 3 voor de Spaanse route)

IMG-20210603-WA0024IMG-20210603-WA0020

Na 70 kilometer hebben we een camping gevonden. Een onwijs mooie zelfs. En ik durf het haast niet te zeggen maar volgens mij fietsen wij niet alleen in een unieke tijd door de covid maar ook in de beste tijd, dankzij de covid. Waarom? Nou omdat het rustig is. De kampeerplaatsen zijn zo goed als uitgestorven, nergens wachtrijen. Nergens drukte of ongemakken. Ja, als ik eerlijk ben is dit een fijne tijd om in te fietsen.

Weer even over de camping, ja ook die is zo goed als leeg. En wat zien ik? Hoera, hulde, hieperdepiep! Ik ben blij! Er is een zwembad, en bij hoge uitzondering mogen de pelgrims erin! Nou dat is niet aan dovemansoren gericht. We hebben kamp Marchal-NL binnen no-time opgezet en zijn direct naar het zwembad gegaan. Heerlijk een frisse duik in een verwarmd zwembad.

IMG-20210603-WA0025IMG_20210603_1708586

Daarna een verdient biertje op het terras. We hebben vluchtig de menukaart bekeken maar kwamen tot de conclusie dat we een pelgrimsmaaltijd uit onze tas zouden toveren. Dat zou ons morgen weer gewicht schelen en nu vooral centen. We hebben bij de camping een winkeltje wat ook drankjes en hapjes verkoopt. Even een tafel improviseren, gasbranders erbij en koken maar. Gordon Ramsay zou trots op ons zijn.

IMG-20210603-WA0013

Morgen word weer een natte dag maar daar zijn we inmiddels tegenop gewassen.

1. Brenda Valk:
    Spitter, spetter, spater...💧💦🏊‍♂️
  2. Ikkuh:
    4 juni 2021
    Lekker in het water! We gaan nog niet naar huis, we komen heeeeeeeeeeel veel later 🦆
  3. Oukje:
    Lees je verslagen ademloos 🤣😽
  4. Ikkuh:
    4 juni 2021
    Dat zal wel, we maken genoeg mee, kan een boek vullen
  5. Alies:
    4 juni 2021
    Prachtig verhaal weer Gérard👍en wat ben je mooi blond 🥰🤭 geniet weer van jullie avontuur en doe rick de groetjes👋👋👋
  6. Ikkuh:
    4 juni 2021
    Mooi blond? Haha ik ben al weer bijna donker 😂 je krijgt de groetjes terug
  7. Silvia Bottema:
    4 juni 2021
    Wat een avontuur! Top mannen jullie maker er iets moois van.
  8. Ikkuh:
    Dank! We vermaken ons uitstekend