Dag 15: Sainte-Catherine-de-Fierbois - Saint-Cyr

4 juni 2021 - Saint-Cyr, Frankrijk

BAM! Had ik toch op zijn minst bijna een zware hersenschudding en in het slechtste geval in een zware coma gelegen. Dat krijg je als je naar je navigatie kijkt en niet naar de weg. Er was een soort poort voor auto's op het fietspad geplaatst die ik niet zag...

BAM! Dit is niet mijn dag, ik heb een heuse stand-off met een Franse automobilist. Wie wijkt er het eerst?? Nou ik niet, moest wel even vlug mn schouder opzij gooien anders had ik een zijspiegel geraakt. Laat ik zeggen dat wat er uit mijn mondje kwam niet precies pelgrim waardig was.

Ok, positief zijn er ook dingen gepasseerd. Zo hebben we een grotwoning betreden die volgens ons gevoel ruim een kilometer aan gangen en kamers heeft. Ge-ni-aal. Gelukkig had ik mijn mega zaklamp bij me!

Kilometers grot!

En we hebben een koffie gedronken in een klein dorpje bij een hippie tent waar een Franse dame werkt die in Nederland ons mooie taal heeft gestudeerd. Wat een vriendelijke verschijning. Ik wilde niet meer weg.

De dames van Amour

Ook onderweg weer vele kerken bezocht. We komen nu in Zuid-Frankrijk. Hier word de bouw van de kerken meer Romaans. Ik heb nog even gekeken of ik een toekomst heb als voorganger of pastoor....

Kerk sollicitatie

Even tussendoor, we zijn in Chatelleraut in de Sint jacobskerk geweest. Daar staat een beeld van de beste man in zijn pelgrimspakje. Ben ik de enige of lijkt hij op kapitein Haddock uit de Kuifje strips?!

Kapitein haddockBijna aan het eind van onze dagrit zijn we nog even omgereden voor het gallisch/romeinse theater. Nou ja, er staat nog 1 pilaar en we mochten het terrein niet op. Maar goed, we hebben toch kunnen gluren. Gallisch/romeins theater

Nu op de camping, tentjes waren nog nat van gisteren. We worden er steeds handiger in. We koken zelf. In Frankrijk hebben de supermarkten een groot assortiment aan kant en klaar blikjes en zakjes dus we hebben altijd te eten bij ons. En de camping heeft huurcaravans en huisjes. Dat heeft voor ons een meerwaarde omdat we dan het terras van een niet verhuurde woning kunnen gebruiken om droog te zitten en te koken. Hulde!

Illegaal koken

1. Ellis:
    5 juni 2021
    Weer 'n fraaie dag, Hij lijkt echt op haddock
  2. Ikkuh:
    5 juni 2021
    Ja he? Gelukkig! Ik ben dus niet de enige haha moest er meteen aan denken, duizen bommen en granaten!