Dag 16: Saint-Cyr - Civray

5 juni 2021 - Civray, Frankrijk

Da's jammer. Zo een heerlijke dag die helaas eindigt in lichte mineur. We staan op een prima camping met goed restaurant/bar. Dit houdt helaas in dat het om die laatste reden een trekpleister is voor de plaatselijke hangouderen en -jeugd. Nu is er hardcore muziek en start een belegen James Dean zijn b-merk Harley. Niks mis mee maar het is wel al 22:50. Bedtijd voor hardwerkende pelgrims die proberen hun compostellaat te halen.

Goed, over vandaag. Ik raak de draad kwijt, de hoeveelheid kerken, burchten, kathedralen en pleinen die wij inmiddels gezien hebben duizelen mij. Ik moet mijzelf aanleren direct een plaats en naam bij de foto's te zetten om overzicht te houden. Wel weet ik dat we vandaag in Nouaille-Maupertuis in een prachtige abdijkerk zijn geweest waar de tombe van st. Jurien tentoongesteld staat.

Graf tombe van st.juriendie tombe stelde niet heel vele voor maar er was wel een trap die naar de ondergrondse cryptes (afgesloten)  waar we uiteraard probeerde in te komen. Helaas behoord een inbrekersset niet tot mijn standaard fietsuitrusting dus dat feest ging niet door. Hevig teleurgesteld verlieten wij de abdij.

Blueberryfield forever

De omgeving is zoals altijd om te smullen. Maar het is toch beter genieten met warm weer. Al geloof ik wel dat Rick vergeten is zijn zonnebrand te gebruiken. Nou mag ik niks zeggen, mijn benen gaan richting die van de krab uit Spongebob.

De camping is overigens verder prima. De prijs is netjes. We konden eindelijk eens goed eten in een restaurant en we hebben zelfs een toetje genomen. En dat terwijl er morgen pas een feestje is. Maakt niet uit, doen we het gewoon nog een keer

Bevergezin op de camping

Dé beverfamilie die hier in de sloot woont!

1. Manuela:
    5 juni 2021
    Geweldig weer , behalve de jongeren dan .....maar uhhh bevers hebben toch een platte staart!!
  2. Ikkuh:
    6 juni 2021
    Rick zegt bevers, ik dacht otters. Kunnen ook die andere beesten zijn haha
  3. Manuela:
    6 juni 2021
    Bever rat daar lijken ze ook op hahaha
  4. Alies:
    6 juni 2021
    Mooi verhaal👍zijn het geen muskus ratten??? In België eten ze die en noemen ze ze waterkonijnen, misschien een ideetje voor de bbq🤭🤭
  5. Ikkuh:
    6 juni 2021
    Ja dat kan zeker. We hebben nu geen idee. Zijn wel leuke dieren
  6. Oukje:
    6 juni 2021
    Weer leuk verhaal, de beestjes zijn sowieso zo gevaarlijk voor besmetting met ziekte van Weil. Dus kijk uit.
    Fijne dag vandaag
  7. Ikkuh:
    6 juni 2021
    Beetje laat Oukje, heb net als tussen die beesten gezwommen 🤭
  8. Ellis:
    6 juni 2021
    Het zijn inderdaad muskusratten. Houd jullie maar bij de kippen die zijn leuker.'n heel fijne dag nog hoop dat jullie vanavond ergens lekker kunnen eten(en drinken).
  9. Ikkuh:
    6 juni 2021
    We hebben net tussen die beesten gezwommen. Dus ellende gegarandeerd! Nou ja, Rick heeft de 45 nog gehaald... Nu ik nog
  10. Ellis:
    6 juni 2021
    Oke beverrat ken ik niet.veel plezier vanavond we denken aan jullie
  11. Ikkuh:
    Googlen...
  12. Ellis:
    6 juni 2021
    Ben bang dat ze de ziekte van weil verspreiden,maar het is 'n beekje dus stromend water valt waarschijnlijk mee en het plaatselijk geteisem zwemt er ook in
  13. Ikkuh:
    6 juni 2021
    Daarom, we zullen wel heel veel pech moeten hebben als wij wel de ziekte van weil oplopen haha
  14. Ellis:
    6 juni 2021
    Houden zo,en 'n heel fijne avond,en zeg maar tegen Rick dat ik hem mis ,zeker op deze dag
  15. Ikkuh:
    6 juni 2021
    Hij mist zijn mammie ook op deze dag! Grote knuffel en kus van de jarige job!