Dag 17: Happy Birthday Rick! (Een rustdag)

6 juni 2021 - Civray, Frankrijk

Deze ochtend ben ik wakker geworden door een vreselijke harde nies! Bleek Rick te zijn. Ben niet gewend dat hij eerder wakker is. Ik wilde hem bedanken voor de herrie maar bedacht mij. Waarom? Omdat Rick jarig is vandaag! Weer een jaar erbij. En nog wel tijdens onze toch naar Santiago. Wat is er mooier dan je verjaardag in het buitenland vieren?

Zojuist zijn we naar de supermarkt gefietst en hebben op onze lege maag alleen maar lekkere dingen gekocht. Dat hoort bij een verjaardag. Nootjes, chipjes, worst, biertjes en snoepjes. Alles gaat in het bagagenet en dan de rivier in. Dan koelt het lekker voor wij het straks soldaat gaan maken. We hebben een mooie hangplek gezien met een bankje in het naast de camping gelegen park.

Old Nick in de supermarkt

Wij hebben vanochtend vroeg een was gedraaid. Was hard nodig. Gelukkig hebben we mooi weer kan het ook allemaal weer drogen. Rick zijn verjaardag chickie staat ook op de foto....

Kamp Marchal/NL

Ik ben verbrand na gisteren. De zon was feller dan ik dacht. De rustdag komt mooi uit. Mijn fiets nalopen en beetje poetsen. Route verder uitwerken en mijn privé dagboek bijwerken (loop al 9 dagen achter)

Rick wil vooral relaxen op deze dag. We gaan voor zijn verjaardag vanavond een hapje eten in het restaurant van de camping. Beviel gisteren ook goed. Morgen gaan we weer op pad en misschien zelfs vroeg in de ochtend.

Ok, even tussendoor. Wij zitten bij de beek naast de camping. Een heuse hangplek voor jongeren die hier komen roken, drinken en hangen. En zelfs zwemmen. In het water van de bever-rat. Ik heb het opgezocht, het betreft inderdaad een bever-rat.

In de beek!

Rick en ik zitten hier al ruim voor de boefjes en boevinnetjes verschijnen aan de whisky en het bier met nootjes en worst in de beek op onze stoelen. Erg gezellig om te zien en we trekken veel bekijks. Logisch ook, twee goddelijke adonis lichamen die in een relax stoel op de dam zitten. Rick heeft zojuist zijn zwembroek aangetrokken om een duik te nemen. Koud hè?

Rick zwemmen

Prachtig, nee zal eerlijk zijn, schofterig, Rick heeft zich netjes aan zijn promillage gehouden en ik niet, we gaan zo eten na een heerlijk dagje in de gemeente beek. Het restaurant heeft onze entrecote al klaar voor bestelling en de picon biere ook. We moeten wel morgen weer 70km opschuiven naar het zuiden. Ik gok een week voor we de spaanse grens aan doen. Dan word het bestellen van 'biere' ingewisseld voor 'cerveza'. Ik heb zo een zin om voor het eerst in 2 jaar weer een San Miquel te bestellen. Dat zegt jullie misschien niets maar ik ging voor de covid (en oma en aardse voor het hemelse verliet) ellende elk jaar 10 weken per jaar naar Spanje toe..niet u nog een peche melba en naar bed dan is het  mooi geweest ....