Dag 6: Honnecourt-sur - Salency

26 mei 2021 - Noyon, Frankrijk

Heerlijk, ik heb goed geslapen. Om 7:00 was ik al bezig om zoetjes-aan mijn spullen op te ruimen. En dat zonder wekker...

We beginnen al een aardig ritme te krijgen. Rick zorgt elke ochtend voor de koffie. We eten iets, deze ochtend een yoghurt met muesli en energie vruchten, goij bessen en dat soort new-age lariekoek.

Ik heb inmiddels al aardig door hoe de route boekjes van Rick werken. In een notendop. Het betreft drie boekjes die de gehele Santiago route voor de fietser beschrijven. Inclusief de bezienswaardigheden, slaapplaatsen, restaurants en zelfs de hoogtemeters.

In dit boekje vond ik enkele bezienswaardigheden. Zo wilde ik graag naar de oorsprong van de schelde maar daar schoten we in een vlotte afdaling voorbij.

Onderweg zagen we ergens een bord 'Hotel de Police'. Als er mensen zijn die de Franse taal machtig zijn, wat betekend dit? Ik gok op twee opties, een politiebureau of een gevangenis.

Vandaag waren we lekker op dreef, wel veel gestopt om te eten, drinken en te kletsen. Maar stoppen voor eten doen we het meest. Als Rick een auto zou zijn zou ik hem niet kopen, hij loopt 1 op 5....

We zijn de dag in stijl geëindigd. Om bij onze camping te komen vond Google het nodig ons een bos in te sturen. We hebben het een kleine vijf kilometer volgehouden tot we op paden terecht kwamen waar mountainbikers in Nederland jaloers op zouden zijn.

Screenshot_20210526-223247Screenshot_20210526-223221

1. Alies:
    27 mei 2021
    Mannen!!! Helden zijn jullie, vanaf vandaag kijk ik mee hoor, succes en vooral: maak veel mooie herinneringen tijdens deze tocht he.
    Xxxx Alies 👋👋💋💋
  2. Ikkuh:
    27 mei 2021
    Uiteraard Alies! Daar doen we het voor. Vandaag komen we door Compagnie. Van de roparun. Even kijken of alles is zoals we het achtergelaten hebben... Tot snel Alies
  3. Denise:
    Leuk! Ik lees mee. Heel veel succes mannen.!
  4. Ikkuh:
    🤗 we hebben er zin in
  5. Esther:
    Nu snap je beter waarom Rick de ere-naam "beagle" heeft gekregen van Sammie?
    En dat hotel, dat is dus idd Frans voor politieburo. Heb een mooie dag lieverds!
  6. Ikkuh:
    27 mei 2021
    Dank dank, oh nee merci! We zijn weer op pad
  7. Henk:
    Lekker tochtje, Compagnie komt mij bekend voor, 2004 roparun ..... hahaha.
    Ik ga het volgen jongens, veel succes en plezier!!
  8. Ikkuh:
    28 mei 2021
    Ja klopt, daar gaat de ropa elke keer doorheen. Vandaag wordt Hénonville.. En belangrijker, droog en zo'n. Dat word smeren
  9. Ron Kasteel:
    27 mei 2021
    Wauw wat super, ik ga jullie volgen en genieten van jullie verhalen en uiteraard van de mooie foto’s en misschien de video’s. Gr Ron
  10. Ikkuh:
    28 mei 2021
    Helaas doet de site geen films ondersteunen. Maar die zijn er wel... Leuk dat je ons volgt!