Dag 8: Lachelle - Henonville

28 mei 2021 - Hénonville, Frankrijk

Heerlijk, ik kan het niet anders omschrijven. Ik werd pas half negen wakker. Rick was al wakker. Dat is uniek. Ik heb dan ook heerlijk geslapen in de privé herberg. Het was spijtig dat we zo snel afscheid moesten nemen.

Eenmaal onderweg bleek dat onze laatste inspectie door het huisje niet grondig genoeg was. Rick is zijn verlengsnoer vergeten. Je kent ze wel, zo'n handig verlengsnoer waar meerdere apparaten tegelijk opgeladen kunnen worden. En dat is zeker voor de pelgrim anno 2021 een onmisbaar item, we moeten immers Gopro's, Garmin's, horloges en telefoons opladen...

De tocht vandaag was pittig maar prima te doen. We hebben veel zon gehad en zelfs Rick begint aardig te kleuren. Er was weinig tot geen wind, en zelfs de beklimmingen leken vandaag geen moeite. Hier en daar een stop gemaakt voor een foto of een koffie. In dit tempo zijn we netjes op tijd in Hénonville.

IMG_20210528_1346553IMG_20210528_1359595

Hénonville is een camping waar we 26 juni vorig jaar gestaan hebben bij onze eerste poging Santiago te halen. Helaas door de corona maatregelen werden wij toen genoodzaakt een alternatieve route te kiezen. Dat werd onze 'dudeljotoer' die ons via de Franse en Belgische kust naar Nederland bracht.

De camping in Hénonville blijkt net zo slecht als wij ons van de laatste keer kunnen herinneren. Ik zal niet in details treden wat er vorig jaar is gebeurd maar het betreft een sjago beheerder, Rick die van de douche over de camping naar eerder genoemde beheerder liep in adamskostuum met een handdoek als geïmproviseerd vijgenblad om verhaal te halen..

Dit jaar slaat de beste man terug door de warm watervoorziening uit te zetten en alle pelgrims van een koude douche te voorzien. Ja, alle pelgrims want er zijn twee Nederlandse dames hier die ook per fiets hopen Santiago te bereiken. Gelukkig heeft deze pelgrim altijd natte washandjes van de Kruidvat bij zich, dus ik hoef niet stinkend mijn mandje in.

1. Regina:
    29 mei 2021
    Wow !wat leuk en spannend allemaal en ook heel wat geschiedenis erbij. Jullie zijn echte toppers !! Genieten jullie ervan en tot het volgende verhaal
  2. Ikkuh:
    29 mei 2021
    Hoi Regina, wat leuk dat je mee leest. De camping waar we nu staan is niet top. Het sanitair is nog erger dan het smerigste wachthuisje van HTM 😂
    We gaan zo weer op pad! Maak er een mooie (werk)dag van! Groetjes
  3. Alies:
    29 mei 2021
    Mooi verslag weer. Wat een avontuur!!! Balen van die vieze camping, en hopelijk kunnen jullie onderweg een snoertje voor rick kopen🤭🤭. Mannen veel plezier weer en tot het volgende verslag.👋👋🚴‍♀️🚴‍♀️
  4. Ikkuh:
    31 mei 2021
    Snoertje gevonden inmiddels hoor. Inclusief 2 USB ingangen. Nou wat willen we nog meer haha
  5. Henk:
    29 mei 2021
    Ja jongens het kan altijd slechter zullen we maar denken, des te meer geniet je van goede campings met goed sanitair. Jullie steeds meer mooi weer krijgen dus extra genieten. Lekker trappen en een goed muziekje erbij.
    Gr Henk
  6. Ikkuh:
    31 mei 2021
    Het is vreselijk heet, maar zo lekker. Even een rustdag vandaag. Morgen weer verder richting tours.
  7. Ellis:
    29 mei 2021
    Ger ik vind je dagelijkse verslagen enorm leuk geniet er van.Zijn de banden al in orde,en 'n nieuw snoertje.Morgen 'n fijne dag.liefs van ons
  8. Ikkuh:
    30 mei 2021
    De banden... Pff hou op. Wat een raadsel is dat. De band is al zeker 5 keer eraf en erop gegaan. We hebben inmiddels alles geprobeerd. Als ie vandaag nog niet werkt is het tijd voor een andere. Helaas is het verlengsnoer echt vergeten. Dat word een nieuwe kopen. Maar dat vergeten we ook steeds 🤭
  9. Brenda Valk:
    1 juni 2021
    Verslagen zijn top om te lezen Ger! Super dat jullie zo genieten! Keeeep on cycling...🎶🚲😁
  10. Ikkuh:
    1 juni 2021