Dag 9: Henonville - Epone / Goussonville

29 mei 2021 - Épône, Frankrijk

Wij hebben vandaag een voor ons doen beschamend kleine afstand gefietst. Maar wij hebben nog nooit eerder zo vaak en vooral lang hoeven klimmen. Ik heb het niet eerder meegemaakt maar ik heb had gewoon niet genoeg versnellingen! Ik kon niet meer schakelen om boven te komen. Dat beloofd weinig goeds voor de Pyreneeën.

IMG_20210530_0844474~2

Maar ik heb een wel een heuse slang gezien. Echt waar! Op de snelweg waar wij aan het fietsen waren. Hij lag op het asfalt zichzelf te warmen! Ik moest nog moeilijk doen om hem niet te pletten! Maar da's voor het eerst dat ik een slang in het echt in de natuur tegenkom. Rick heeft hem niet gezien, ben zelf een beetje bang dat hij er overheen is gereden...

Maar we hebben de camping gehaald. Camping Canada maar ik heb geen idee hoe het gehucht heet waar wij we nu zijn. Het dichtstbijzijnde dorp is Goussonville. Maar mijn telefoon geeft Epone aan. Maar da's zeker drie kilometer terug.

Drie kilometer is in de randstad niks . Natuurlijk maakt het verschil of je het aflegt met de auto, fiets of bestelwagen. Maar hier is het andere koek. A different kind of cookie, deze drie kilometer gingen omhoog! En alsof Sint Jacobus de tocht wat spannender wil maken gingen de sluizen dicht en de koperen ploert vol aan.

Appeltje voor de dorst

Nog even over de plaatsnamen. Leuk weetje, Rick en ik, wij dus, hebben afgesproken de plaatsnamen zoveel mogelijk fonetisch uit te spreken. Voorbeeld, wij reden vandaag door Santeuil, dat spreek ik dus uit als sante (zoals in santenkraam) en uil (als in dat vliegende beest dat muizen vangt)

Koffie op bestelling

​​Volgen jullie het nog? Het is al laat en ik doe momenteel meer dingen tegelijk. Ik werk mijn privé reisboek bij, dat doe ik al 20 jaar elke vakantie, dan nog deze reisblog. En elke avond de route van de volgende dag doornemen. De afstanden, bezienswaardigheden en mogelijke slaapplaatsen.

Blog moet nog gemaakt

Over slaapplaatsen gesproken,bonne nuit....zzzzzzzzz

1. Manuela:
    30 mei 2021
    Respect hoor mannen!!! Jullie benen zijn na deze reis waarschijnlijk bodybuilder formaat! Kuzzzzz
  2. Ikkuh:
    31 mei 2021
    Haha jammer joh. Nope! De wens is de vader van de gedachte. We houden de spieren in toom met bier haha ze mogen niet te groot worden.
  3. Ellis:
    30 mei 2021
    Neem 'n dag rust, zoals je zei .Dan kunnen jullie er weer tegen.Het zwaarste moet nog komen.Denken aan jullie
  4. Ikkuh:
    31 mei 2021
    Dank moeders, we hebben je advies gevolgd. We zitten aan de picon/biere in chartres. En komt geen fietsmeter uit onze benen. Haha morgen gaan we verder.
  5. Oukje:
    30 mei 2021
    Vind het zo knap wat jullie doen en dan ook nog blijven lachen.😀😁 respect ✊ en nog steeds vrienden? Top
    Ken iemand die ook weg wil en hij fietste gister rond de Kaag 😉🥲
  6. Ikkuh:
    31 mei 2021
    Haha hij mocht mee maar zei dat zn vrouw dat niet goed vond haha nee hoor grapje. Hij zag er vanaf.
  7. Oukje:
    31 mei 2021
    zijn vrouw/wettige echtgenote/meest genegeerde mens hier in huis vind alles goed en ruimt alle rotzooi achter hem op.
    van mij mag hij overal heen wat hij wil.
    ik wens jou en Rick heel veel succes bij deze monsterrit