Vaya con Dios toer dag 21: Rauzan - Moustey

10 juni 2021 - Moustey, Frankrijk

Het kost toch elke avond wat tijd om de verhaaltjes, foto's en route op deze site bij te houden. Ik doe het graag maar het is meer werk dan ik vooraf dacht. Vooral als je achterloopt. Ik probeer elke avond een verhaaltje te plaatsen. Daarnaast houd ik elke dag tijdens het fietsen de route bij. Dat bestaat er voornamelijk uit dat ik bijhoud waar we zijn en rond welke tijd dat was. Doe ik dat niet handmatig dan bestaat de kans dat de site er een wirwar van lijnen van maakt omdat de tijden door elkaar lopen. Maar dan ben ik er nog niet, ik plaats zo nu en dan ook een foto. Maar ook hier moet ik zorgen dat de locatie overeenkomt met de plaats die ik handmatig heb ingevuld anders krijg ik alsnog die wirwar van lijnen.

En dan heb ik het alleen nog over de site. Ik houd ook een privé dagboek bij en maak een uitgebreider verhaal met extra foto's voor een eventueel boek. Dat zal dan medio 2022 bij uw plaatselijke boekelier te vinden zijn en alle extra smeuïge details bevatten. En vergeet de dvd met bloopers en intieme momenten niet. Dat word het hoogtepunt na afloop van de reis.

Terug naar de reis. We zijn vroeg op de fietsen gesprongen. Een alternatieve route uitgestippeld omdat we 'strakker' naar het zuiden willen dan de Sweerman boekjes ons brengen. En we waren al van de route dus geen nut om 10 kilometer om te rijden. Het weer is minder erg dan de vorige dagen maar de gevoelstemperatuur tikt wel ruim de 30 graden aan. En schaduw is zeldzaam. Onderweg hebben we weer wat bijzonderheden aangedaan, een heuse Saint Jacques kapel, die uiteraard voor ons gesloten was.

Sint Jacob kapel

De eerste camping die wij wilde verblijden met een bezoek bleek gesloten dus hebben we maar een stukje extra gefietst. Dat bleek penibel te worden. Ons water raakte op en we kwamen weinig huizen tegen. Mooie route door een bos. Kilometer na kilometer stilte en prachtig bos maar uiteindelijk we  toch nog bij een pelgrimsgite aan. Da's een soort herberg/camping principe voor pelgrims. Daar kun je dan slapen en als je wilt koken in een apartment, slaapzaal, caravan of tent voor een schappelijke prijs. Nou dat laatste valt te bezien. We hebben onze eigen tenten opgezet, slapen voor het eerst in het bijzijn van andere 'pelgrims' (die alleen het Franse gedeelte doen dus Spanje niet zullen zien) en moeten onze behoefte doen in een droog toilet. Dat ga ik de niet kampeerders niet eens uitleggen. Als je dit niet kent, vooral zo houden. Mis je niets aan.

Kamperen pelgrimsgite

Als laatste nog even 2 foto's, eentje is van Moustey. Het pelgrimsmannetje van hout uit het dorp en de stenen routepaal met nog 1000 te gaan!

Nog 1000 naar Santiago... Bijna niks!Moustey de houtenpelgrim

1. Ellis:
    11 juni 2021
    Schrijf dan om de dag,we vinden het toch wel leuk.Moet geen verplichting worden.
  2. Jeroen lagrauw:
    11 juni 2021
    Mannuh,jullie schieten lekker op.nog maar 100 k tot de grens ,kan iets meer zijn.heel plezier in de prineeen.lekker roets naar beneden of zoiets.hiro lekker warm en geen gasser vandaag.was een sloper .wel bod gedaan op een blauwe nx.afwachten maar weer,goed weekend daro,11je
  3. Ikkuh:
    12 juni 2021
    Morgen word het mega klimmen. Niet te zuinig
  4. Red:
    12 juni 2021
    Er schiet me een liedje te binnen van Mousty*, echt een om fijn op heen en weer te deinen. Misschien wat boxjes aanschaffen en deze op volle sterkte door de Pyreneeën laten schallen. U zult waardering ontvangen.

* Mousse T voor de kniesoren onder ons
  5. Ikkuh:
    13 juni 2021
    Ik heb er wel aan gedacht Red, een sterke speaker, maar helaas is zo een kreng binnen een zucht leeg en ik heb al zoveel electronica bij me